خطبه عقدم را امام جاري فرمود
خطبه عقدم را امام جاري فرمود

خطبه عقدم را امام جاري فرمود

حجت‌الاسلام سعيد شاه‌آبادي فرزند آيت‌الله شهيد مهدي شاه‌آبادي مي‌گويد: پس از شهادت پدر بود كه نزد امام راحل رفتيم و در يك ملاقات خصوصي با ايشان صحبت كرديم و به دست مباركشان معمّم شديم.

به گزارش فرهنگ نيوز ، حجت‌الاسلام سعيد شاه‌آبادي مدير مؤسسه غديرشناسي قم  درباره ارتباط و نحوه آشنايي‌اش با حضرت امام به فارس گفت: من در دوران كودكي امام را كه به منزلمان مي‌آمدند، به ياد دارم. يك بار هم حدوداً سه ـ‌ چهار ساله بودم ايشان آمدند و برايشان چاي بردم و همينطور آشنايي من با مرحوم امام از كتاب‌هايشان در دوران كودكي نيز بود.

وي در ادامه افزود: همزمان تحصيل در مدرسه از ششم ابتدايي درس حوزه را نيز نزد پدر مي‌خواندم، يادم است آيت‌الله رباني شيرازي را در قم ديدم، ايشان با دوچرخه مي‌رفتند و به من گفتند كه كم كم درس حوزه را شروع كن، من هم گفتم كه اكنون كتاب «تحرير‌الوسيله» امام را مي‌خوانم، ايشان تعجب كرد و گفت تحرير‌الوسيله امام؟! گفتم بله.

فرزند آيت‌الله شهيد مهدي شاه‌آبادي با اشاره به اينكه خطبه عقدش را امام راحل جاري كرده گفت: يادم مي‌آيد عقد را محضر امام راحل رفتيم، خاطره خوبي از ايشان برايمان ماند و اين درخواست خودم بود. همزمان با عقد من و همسرم، امام راحل عقد خواهرم و همسرش را هم جاري كرد.

وي در ادامه يادآور شد: البته در ماجراي عقدي كه امام خميني براي ما خواندند انتظار داشتم كه توصيه‌هايي به ما بكنند چون ايشان شاگرد پدربزرگ ما و استاد پدر ما بودند ايشان طبق روال همه به ما هم گفتند كه «با هم بسازيد» البته اين جمله كوتاهي است اما بار معنايي زيادي دارد كسي كه اين واژه را اجرا كند همه زندگي را بدست آورده است.

مؤسس هيئت عهد آدينه با اشاره به اينكه علاوه بر اين توسط امام خميني نيز معمم شده است، توضيح داد: يك بار نزد امام روز مبعث رفتيم و معمم شدم پس از شهادت پدر در سال 63، 25 رجب امام راحل قبل از ملاقات عمومي در اتاقشان ملاقات خصوصي داشتند، آيت‌الله خامنه‌اي آن زمان رييس‌جمهور و آقاي هاشمي رييس مجلس بودند و يك عده ديگري هم حضور داشتند و من و اخوي و حاج آقا نصرالله شاه‌آبادي محضر ايشان رفتيم، تازه دو روز از شهادت پدر گذشته و حرف جلسه حاضر آنجا بيشتر ارتباط ايشان با حاج آقاي شاه آبادي و اينها بود. امام به من گفتند كه حاج آقا ميرزا كجاست؟ حاج آقا ميرزا كسي بود كه امام را با آيت‌الله شاه‌آبادي وصل كرده بود، من هم توضيح دادم و پس از آن هم من به دست ايشان معمم شدم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: مقالات گوناگون ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:50 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :